Klantcase: ProefEet Enschede

Over ProefEet Enschede

Drie dagen lang kennis maken met culinair Enschede. ProefEet is een jaarlijks foodfestival in Enschede. De diversiteit aan kookkunsten van de deelnemers staan garant voor een bijzondere smaakervaring. Naast het proeven van de heerlijkste gerechten wordt ook een uitgebreid en gevarieerd entertainment programma geboden.

Situatie

ProefEet is al jaren een bekende naam in Enschede, maar ze zouden graag meer bezoekers willen trekken vanuit andere steden in Twente en omgeving.

Social advertising campagne

Om meer nieuwe bezoekers te trekken hebben we diverse social-campagnes opgezet (betrokkenheid, evenement-reacties en traffic). We targeten zowel mensen in Enschede, bezoekers van voorgaande jaren en lookalikes van deze doelgroepen in de nabije omgeving. Met diverse video-advertenties activeren we de doelgroep om naar het festival te komen.

Daarnaast hebben we in de aanloop naar het evenement toe de organische berichten gepromoot onder verschillende doelgroepen. Ook hebben we bezoekers van de site geretarged om ze te activeren om naar het festival te gaan.

Resultaten

  • We hebben in totaal meer dan 37.000 unieke personen bereikt.
  • De kosten per engagement van de organische posts waren slechts €0,02 per engagement.
  • Er was een stijging van 5% in websitebezoek t.o.v. 2018.
  • De promotie onder een brede doelgroep rondom Enschede zorgde voor veel engagement (>2700 likes en >2000 clicks).
Klant: ProefEet

Over Lisa

Lisa Kippers is onder This is Gesty werkzaam als freelance online marketeer voor mooie merken, goede doelen en social enterprises. Met meer dan 6 jaar ervaring als online marketeer deelt ze hier haar kennis, ervaring en tips. 

Lees hier meer over Lisa.