Over LFK Magazine
LFK is een onafhankelijk Nederlands leefstijl magazine, vrij van advertenties. Door middel van artistieke beelden en herkenbare, menselijke verhalen laten ze zien hoe eenvoud bijzonder kan zijn en inspireren we om te leven vanuit je natuur.
Rust, Eenvoud en Natuur zijn hun pijlers. LFK magazine verschijnt vier keer per jaar, op de eerste dag van elk nieuw seizoen. De items over natuur, voeding, interieur, mode, kunst en architectuur nodigen uit om anders te kijken. Achtergrondartikelen en columns geven diepgang, herkenning en soms ook een knipoog naar het leven.
Situatie
LFK magazine, voorheen Liefke magazine, bestaat al enkele jaren en is uitgegroeid tot een prachtig merk met een trouwe achterban. Na de naamswijziging van afgelopen zomer wil LFK doorgroeien en meer verkopen van het magazine realiseren. Ze hebben mij gevraagd om een relevante doelgroep te bereiken via Instagram om deze groei te realiseren.
Instagram campagnes
Met behulp van adverteren op Instagram laten we een nieuwe doelgroep kennis maken met LFK magazine. Dat doen we op een zo’n natuurlijk mogelijke manier, waarbij we een afweging maken tussen een commerciële boodschap en de waarden van LFK.
Daarnaast help ik om inzicht te krijgen in de verschillende kanalen via Google Analytics. We kunnen inzien waar het verkeer vandaan komt, welke campagnes het meeste verkeer of verkopen realiseren. Doordat ik wekelijks in contact ben met LFK, kunnen we de campagnes tijdig bijsturen. Ook geef ik advies over e-mailmarketing of de website. Hierdoor bouwen we samen verder aan het merk LFK.