Over Landhuis in de Stad
Anna en Klaas van Landhuis in de Stad runnen samen met betrokken medewerkers het prachtige restaurant Landhuis in de Stad. Ook wel ‘jouw tweede huiskamer!’ Je kunt hier ontspannen genieten van een goede Utrechtse kop koffie met huisgemaakte taart, ontbijt, een heerlijke lunch, diner en Utrechtse biertjes. Je kan alles ook afhalen zodat je er lekker thuis van kan genieten. Waar het kan, komen de ingrediënten uit de omgeving én zijn ze dier – en natuurvriendelijk. Liefst met wat het seizoen biedt.
Situatie
Door de Corona-crisis is de focus van Landhuis in de Stad verschoven van restaurantbezoekers trekken naar het aantrekken van gasten die hun diner online bestellen (en laten bezorgen). Wekelijks hebben ze een nieuw afhaalmenu met lokale ingrediënten. Je kan elke dag terecht bij Landhuis voor heerlijke comfort ovenmaaltijden, die je thuis alleen nog maar hoeft op te warmen. Landhuis in de Stad is een begrip in Oog in Al en ze hebben veel trouwe bezoekers. Maar door de Corona-maatregelen is het belangrijk om ook buiten Oog in Al meer bekendheid te krijgen. Klaas en Anna hebben mij gevraagd om diverse social campagnes op te zetten om het Landhuis beter onder de aandacht te brengen.
Social campagnes
Met behulp van social media advertenties laten we een nieuwe doelgroep kennis maken met Landhuis in de Stad. Met de social ads bereiken we verschillende doelgroepen, zoals fans van Landhuis, websitebezoekers en lookalikes van hun websitebezoekers. Ik heb een video-campagne opgezet om een nieuwe doelgroep te bereiken. Daarnaast gebruik ik een carrousel-advertentie om meer verkeer naar de site te trekken.
Promotie voor hun initiatief de Parkwinkel
Sinds maart 2021 is Landhuis begonnen met de Parkwinkel. Bij de Parkwinkel koop je de producten van boeren en makers uit de buurt. De ingrediënten die Landhuis gebruikt in hun gerechten kun je nu dus ook zelf bestellen. Met de Parkwinkel maken ze lokaal en bewust eten toegankelijk voor iedereen.
Om de Parkwinkel een flinke boost te geven heb ik hun geholpen met het opzetten van verschillende Facebook en Instagram campagnes. Voor livegang van de winkel hebben we leads geworven. Bij interesse in de Parkwinkel kon men zich inschrijven voor de nieuwsbrief. Binnen enkele weken waren er meer dan 250 inschrijvingen.
Ook na livegang adverteren we op social media om de naamsbekendheid van de Parkwinkel te vergroten. We zien het verkeer naar de site flink stijgen en de eerste weken zijn succesvol qua bestellingen.