Klantcase: CandleLab

Over CandleLab

Bij CandleLab kun je handgemaakte, diervriendelijke, vegan kaarsen kopen die vrij zijn van giftige stoffen. Lariza, de ondernemer achter CandleLab, kwam op dit idee omdat haar hond Lappy telkens een allergische reactie kreeg op kaarsen die ze aanstak. Dit bracht haar op het idee om diervriendelijke kaarsen te maken. De kaarsen zijn te koop via Etsy en via haar webshop. Ook zijn ze beschikbaar in specifieke winkels in Amsterdam.

Situatie

In 2020 is Lariza begonnen met CandleLab. De eerste periode lag de focus op organische groei via social media. Maar in het najaar was de wens om meer bereik te generen via social advertenties. Lariza vroeg of ik haar kon helpen met een training social media adverteren zodat ze zelf de campagnes kan beheren.

Training social advertising

Om meer nieuwe bezoekers te trekken naar de website hebben we een stap voor stap samen een social campagne opgezet. Tijdens de online training heb ik de werking van de Facebook Business Manager uitgelegd. We hebben eerst de doelen besproken van de campagne, vervolgens hebben we gekeken welke doelgroep geschikt is CandleLab. Ik heb uitleg gegeven over de Facebook Pixel, lookalikes en tips en tricks voor het maken van effectieve advertentieteksten. Aan het eind van de middag stond de campagne klaar om live te gaan.

Resultaten

Met de campagne hebben we een nieuwe doelgroep bereikt die nog niet eerder kennis had gemaakt met het merk CandleLab. Zowel op Instagram als Facebook zijn er diverse volgers bijgekomen en is hebben we een stijging gerealiseerd in het websiteverkeer.

CandelLab - handgemaakte kaarsen

Over Lisa

Lisa Kippers is onder This is Gesty werkzaam als freelance online marketeer voor mooie merken, goede doelen en social enterprises. Met meer dan 6 jaar ervaring als online marketeer deelt ze hier haar kennis, ervaring en tips. 

Lees hier meer over Lisa.