LinkedIn adverteren
Heb jij een zakelijke doelgroep? Dan is LinkedIn adverteren een effectieve manier om jouw doelgroep te bereiken. In Nederland zijn er ruim 5 miljoen mensen die LinkedIn gebruiken, waarvan 1 miljoen personen elke dag actief zijn op dit platform. Je kan LinkedIn inzetten in alle fases van de customer journey, van merkbekendheid tot het werven van leads. Met LinkedIn advertenties verbinden we professionals met jouw merk en verhaal.
Hoe werkt LinkedIn adverteren?
Mooie merken en groene initiatieven moeten gehoord worden. LinkedIn advertenties werken goed voor het bereiken van een zakelijke doelgroep. Er zijn veel mogelijkheden om deze professionals aan te spreken, zo kun je een sales-funnel instellen, retargeting-advertenties inzetten of gebruik maken van Sponsored Inmail (betaalde chatberichten).
Je kan de doelgroep op tal van manieren targeten, zo kun je targeten op functietitels, het aantal jaren werkervaring of de genoten opleiding. Een andere interessante doelgroeptargeting is om gebruik te maken van lookalikes, die je kan maken aan de hand van eigen data (e-maillijst of klantgegevens). Wil je in contact komen met potentiële klanten? Dan is LinkedIn adverteren een goede optie.
Voordelen LinkedIn ads:
Zakelijke markt bereiken
LinkedIn is het grootste professionele netwerk ter wereld. Ideaal voor het bereiken van een B2B-doelgroep.
Specifieke zakelijke targetingsmogelijkheden
Op LinkedIn kun je specifieke targetingopties die je uniek zijn voor dit platform. Zo kun je op functietitels, bedrijfsgrootte of bepaalde bedrijfstakken targeten.
Direct contact met beslissingsbevoegden
Veel gebruikers op LinkedIn zijn beslissingsbevoegd. Je kunt dus direct in contact komen met professionals die beslissen of ze van jouw product of service gebruik willen maken.
Werkwijze
We bespreken uitvoerig de doelstelling van de LinkedIn campagnes. Wil je leads werven? Of je meer richten op naamsbekendheid? Na het vaststellen van het doel, bekijk ik graag de (eventuele) huidige campagnes in de LinkedIn Business Manager. Hierna zal ik een LinkedIn strategie opleveren, met advies om jouw doelstellingen te behalen.
Gedurende onze samenwerking geef ik regelmatig updates over het verloop van de LInkedIn campagnes. Ik monitor en optimaliseer de campagnes tussentijds. We testen welke doelgroep goed reageert op de advertenties. We bespreken op een vast contactmoment over de resultaten en vervolgstappen.
Ik kan je helpen met:
Ontwikkeling van een LinkedIn advertisingstrateging
Opmaken van campagnes met verschillende doelen
Inzetten van retargeting-campagnes
Bereiken van relevante zakelijke doelgroep
LinkedIn adverteren uitbesteden?
Ik help graag met het verbeteren van de LinkedIn-campagnes van jouw duurzame merk, social enterprise of impact-onderneming. Plan een afspraak in en kijk wat ik voor jou kan betekenen.