Facebook adverteren
Jouw doelgroep effectief bereiken? Met ruim 7 miljoen dagelijkse Facebook-gebruikers in Nederland is de kans groot dat jouw doelgroep ook op Facebook te vinden is. Facebook advertising kun je inzetten in alle fases van de customer journey, van awareness en merkbekendheid tot het werven van leads of verkopen van producten. Door de verschillende advertentiemogelijkheden kunnen we jouw doelgroep op een effectieve manier bereiken. Met Facebook adverteren verbinden we echte mensen aan jouw merk en verhaal.
Hoe werkt Facebook adverteren?
Met de Facebook Business Manager zet ik campagnes op om betaalde berichten te promoten onder specifieke doelgroepen. Facebook adverteren begint met het vaststellen van het advertentiedoel. Facebook ads biedt tal van mogelijkheden zoals merkbekendheid, websiteverkeer, genereren van leads of sales.
Naast het samenstellen van een doel, is Facebook rijk aan data om doelgroepen te selecteren. We kunnen personen targeten op basis van demografie en interesse, maar ook personen die interactie hebben gehad met je Facebook- of Instagrampagina. Een andere belangrijke optie is de inzet van lookalikedoelgroepen. Dit zijn doelgroepen die vergelijkbaar zijn met een eigen doelgroep zoals een klantenbestand of e-maillijst. Er is dus altijd een geschikte doelgroep te vinden voor jouw merk!
Voordelen Facebook ads:
Groot bereik
Faceook is al jaren na Whatsapp het populairste social media kanaal onder alle lagen van de samenleving.
Veel contentmogelijkheden
Voor elk doel zijn er passende advertentieformaten, zoals video, meerdere foto’s in een carrousel, shoppingads, chat-advertenties en Stories.
Uitgebreide targetingopties
Laat jouw post zien aan doelgroepen gebaseerd op demografie, interesses of hobby, interactie, locatie of maak lookalike-doelgroepen.
Werkwijze
We bespreken samen uitvoerig de doelstelling(en) van jouw Facebookcampagnes. Daarna bekijk ik graag de huidige campagnes in de Facebook Business Manager. Vervolgens maak ik een analyse van de campagneopzet en advertenties. Hierna zal ik een advies geven over de in te zetten strategie.
Gedurende onze samenwerking geef ik regelmatig updates over het verloop van de Facebook-campagnes. Ik monitor en optimaliseer de campagnes tussentijds. Hierover hebben we regelmatig contact en ik geef advies over vervolgstappen. De campagnes gaan pas live bij goedkeuring van de klant.
Ik kan je helpen met:
Ontwikkeling van een Facebook advertising strategie
Opmaken van campagnes met verschillende doelen
Inzetten van retargeting campagnes
Opmaken van Facebook-advertenties
Bereiken van relevante doelgroepen
Klantcases Facebook adverteren
Facebook adverteren uitbesteden?
Ik help graag met het verbeteren van de Facebook-campagnes van jouw duurzame merk, social enterprise of impact-onderneming. Plan een afspraak in en kijk wat ik voor jou kan betekenen.