Display advertising
Display advertising kom je overal tegen op het internet. Het zijn bijvoorbeelde de banners bovenaan of aan de zijkant van nieuwswebsites. Display adverteren is een erg divers advertentiemiddel en heeft veel voordelen. Je kan het inzetten in alle fases van de customer journey, van merkbekendheid tot het verkopen van producten. Doordat display ads goed in te zetten kun je jouw doelgroep specifiek targeten en direct aanspreken.
Hoe werkt Display advertising?
Display advertising is een specifieke methode van online adverteren. Het wordt ook wel banner advertising genoemd. Display advertising is het tonen van banner advertenties op verschillende sites en apps zoals op marktplaats.nl, nu.nl of buienradar. Met display kun je gebruik maken van beeldadvertenties en/of video’s.
Doordat banners op heel veel websites ingekocht kunnen worden, heeft display adverteren een erg groot bereik. Je kan specifieke doelgroepen selecteren aan de hand van kenmerken zoals locatie, leeftijd, interesses of zoekintentie. Display advertenties kunnen jouw merk versterken. Het zorgt voor meer naamsbekendheid en kan zorgen voor grotere klantloyaliteit.
Voordelen Display ads:
Groot bereik
Het Google Display Netwerk bereikt 83% van de unieke internetgebruikers over de hele wereld. Dit kan zowel op websites als in-app zijn. De kans is dus groot dat we jouw doelgroep kunnen bereiken!
CPM vs. CPC
Je betaalt in tegenstelling tot zoekmachinemarketing voor het aantal vertoningen (CPM), niet voor het aantal klikken (CPM).
Datadriven-data
Met Display kun je gebruik maken van retargeting maar ook van de data van Google door te targeten op in-market of affinity doelgroepen. Of maak je eigen custom intent doelgroep.
Werkwijze
Ten eerste bespreken we uitvoerig de doelstelling van de Display campagnes. Daarna bekijk ik graag de (eventuele) huidige campagnes in Google Ads. Vervolgens maak ik een analyse van het account. Hierna zal ik een advies geven over de in te zetten strategie.
Gedurende onze samenwerking geef ik regelmatig updates over het verloop van de Display campagnes. Ik monitor en optimaliseer de campagnes tussentijds. Hierover hebben we regelmatig contact en geef ik advies. Door het grote bereik van Display Ads in combinatie met de gerichte targeting is dit een erg interessante manier van adverteren voor veel merken.
Ik kan je helpen met:
Ontwikkeling van een Display advertisingstrateging
Opmaken van campagnes met verschillende doelen
Inzetten van retargeting campagnes
Bereiken van relevante doelgroepen
Klantcases Display advertising
Display advertising uitbesteden?
Ik help graag met het verbeteren van de Display-campagnes van jouw duurzame merk, social enterprise of impact-onderneming. Plan een afspraak in en kijk wat ik voor jou kan betekenen.