Zo’n 1,5 jaar geleden waagde ik de sprong: ik begon voor mezelf als online marketeer onder de naam This is Gesty. En dat is de beste beslissing van mijn leven geweest! Omdat het fantastisch is om eigen baas te zijn en online marketing een mooi vak is, maar vooral omdat ik het kan combineren met mijn groene idealen. Hoe ben ik begonnen? Waar sta ik nu? En wat drijft me? Je leest het in deze blog.
Hoe het begon
In 2018 kreeg ik opnieuw een baan aangeboden bij het online marketing bureau waar ik als jong broekie van 22 was begonnen. Het bureau fuseerde met een ander bureau en wilde mij graag weer inhuren voor mijn online marketing – en met name display – kennis.
Ik twijfelde, want ik had bewust de stap gemaakt van het bureauwereldje naar een internationale ngo. Ik wilde werken aan duurzaamheid en de wereld verbeteren. Tegelijkertijd wilde ik mezelf blijven ontwikkelen in online marketing. En eerlijk is eerlijk: bij een bureau leer je gewoon heel snel, heel veel.
Na even dubben greep ik de kans aan. Met als voorwaarde dat ik daarnaast mijn eigen bedrijf kon starten om duurzame ondernemers te helpen met online marketing. Zo kon ik 2 dingen die ik op dat moment belangrijk vond combineren: werken aan een mooiere wereld en mezelf ontwikkelen op het gebied van online marketing.
Fulltime aan de slag
Sinds de start van This is Gesty in 2018 ben ik enorm gegroeid. En toen de klanten binnen bleven stromen, heb ik na een 1,5 jaar besloten om in het diepe te springen en fulltime te gaan freelancen.
Sinds oktober 2019 zet ik mijn skills in voor duurzame bedrijven, organisaties en initiatieven die de wereld een beetje mooier willen maken. Mijn expertise binnen online marketing ligt bij adverteren. Voor diverse klanten manage ik Google Ads campagnes en verschillende social campagnes.
Gids in de jungle

Wat ik het leukste aan mijn werk vind is dat ik klanten wegwijs kan maken in de jungle die online marketing heet: er zijn ontelbaar veel opties en het jargon vliegt je om de oren. Klanten zien vaak door de bomen het bos niet meer. Ik vind het heel leuk om hun gids te zijn!
Verder bedenk ik graag de strategie en de targeting. Op welk kanaal kunnen we de doelgroep bereiken, hoe kunnen we die targeten? Dat is altijd een interessante puzzel. Ook is online marketing heel meetbaar: je ziet precies wat je bereikt en kunt campagnes verder verbeteren als je meer informatie hebt.
Voor een betere wereld
Mensen vragen me vaak of commerciële online marketing en mijn groene idealen wel samengaan. Dat gaan ze zeker! Een duurzaam product verkopen betekent niet dat je alles vrijwillig doet, ook commercie is daarin belangrijk.
Maar winst maken is zeker niet de enige manier waarop je als bedrijf bestaansrecht hebt. Tegenwoordig zijn er steeds meer social enterprises waarvoor betekenis geven, waarde creëren en oplossingen bedenken voor maatschappelijke problemen net zo belangrijk is als winst maken. Zo heb je een win-win situatie!
Wil je meer inspiratie op gebied van duurzaamheid en online marketing?
Bekijk dan één van mijn andere blogs:
- Gratis stappen die je kan zetten om te verduurzamen
- 5 docu’s over duurzaamheid
- Met deze statistieken laat je jouw online advertenties nog beter presteren
- Duurzaamheid, wat is dat eigenlijk?
- Waarom afbeeldingen optimaliseren echt belangrijk is voor SEO
- 5 boeken over duurzaamheid die mij hebben geïnspireerd